اخبار برگزیده
1402/12/19 شنبه
اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه‌ پیام نور کشور در شیراز برگزار شد
آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس در شیراز برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی دانشگاه‌های پیام نور کشور که عصر پنجشنبه در شیراز برگزار شد به بیان ثمرات ارتباط با قرآن در جامعه گفت: جوانان با استفاده از قرآن کار فرهنگی جهادی کنند.

حجت‌الاسلام سید محمود نبوی افزود: از وظایف جوانان قرآنی در دانشگاه‌ها این است که به ترویج آن بپردازند و قرآن از مهجور ماندن خارج کنند؛ ارتباط با قرآن بویژه برای جوانان باید همواره باشد و این ارتباط رهاوردهای بسیاری هم برای آنها دارد و نورانیت را به ارمغان می‌آورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر برگزاری چنین رویدادهایی افزود: این جلسات بسیار برکت داشته و باید با وضو وارد چنین جلسه‌هایی شد؛ زیرا قرائت قرآن تعظیم شعائر اسلام و اعلام موجودیت اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه حوزه‌های مختلف دانشگاه در تلاش برای ایجاد شور و پویایی، تحرک و امیدبخشی هستند اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه ارزشی، فرهنگی تاکید شده و امروز دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها در عرصه دانشجوسازی، شخصیت سازی، شاگرد پروری و آینده ساز نقش محوری درشهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور داشته است.

دکتر ابراهیم تقی زاده با بیان اینکه تصور و تلقی نشود که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه از راه دور و مجازی است افزود: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه ترکیبی بوده که ازشیوه‌های آموزشی متعددی استفاده می‌کند.

فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در رتبه نخست پذیرفته شدگان آزمون‌های استخدامی بوده‌اند
 

رئیس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: هم حضور دانشجویان در کلاس حضوری و درکلاس‌های عملی تمام حضوری موجب شده بهترین خروجی از دانشجویان فارغ التحصیل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بارها ریاست پیشین و فعلی سازمان سنجش به دفعات عنوان نموده‌اند که بخش بزرگی از پذیرفته شدگان مقاطع مختلف متعلق به دانشگاه پیام نور بوده است.

دکتر تقی زاده بیان داشت: در آزمون‌های استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در رتبه نخست پذیرفته شدگان بوده‌اند؛ دانشگاه پیام نور نظام تألیف منابع، کتاب محوری دانشگاه و آزمون‌های کنکوری شاهد موفقیت‌های بسیاری از فارغ‌التحصیلان در آزمون‌های آینده باشیم.

وی با اشاره به حوزه معاونت آموزشی ابراز داشت: بخشی از سرفصل‌ها به سمت مهارت محوری برود ایجاد باشگاه‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته و دروس به صورت مهارتی شده است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه پویا، متحرک و تأثیرگذار سهم بسیار خوبی در سامانه علم‌سنجی وزارت علوم داشته و در جایگاه دوازدهم تا چهاردهم در میان دوهزار دانشگاه و مؤسسات آموزشی کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور حدود ۳۷۰ هزار دانشجو در ۳۶۰ مرکز و واحد دانشگاهی عهده دار مقاطع مختلف تحصیلی است.
معاون فرهنگی ،اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور نیز دراین مراسم اظهار داشت: در بیست و هفتمین جشنواره قرآن وعترت که دراستان فارس برگزار شد شش هزار و ۵۹۸ اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده که در بخش معارفی دوهزار و ۲۶۸ اثر شامل احکام تفسیر، سیره معصومین و معارف مربوط به نماز می‌باشد.وی افزود:دربخش آوایی هزار و۱۹۶ نفر شامل رشته حفظ ، دعاخوانی، قرآن و مداحی شامل شده است.
دکتر مهدی محمدی ادامه داد:در بخش نو آفرینی ۱۹۴ اثر در بخش هنری هزار و ۴۷۹ اثر، دربخش پژوهشی ۲۷۲ اثر، در بخش صحیفه سجادیه ۶۰۰ اثر در و در بخش فناوری ۶۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد.
وی در پایان سخنان خود به بیست هشتمین جشنواره قرآن و عترت که در سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد و از میزبانی استان کرمان برای جشنواره آتی خبر داد.به گزارش فارس، اهدا لوح و جوایز برترین‌های این جشنواره‌ از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در پایان صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: استان فارس وشیراز در کنار سومین حرم اهل بیت‌(ع) به شدت به رویدادهای متعدد حوزه گردشگری دینی و زیارت نیاز دارد.

دکتر محمد فرخ‌زاده افزود: برگزاری رویدادهای قرآنی در شیراز ظرف و مظروف یکدیگر هستند و قرآن در سومین حرم اهل بیت عین حدیث ثقلین‌ و کار ارزشمندی انجام شد.
 

وی با بیان اینکه شیراز نیازمند برپایی رویدادهای گردشگری مذهبی است، افزود: سالها در کشورهای مانند مصر، الجزایر و دیگر کشورهای عربی، گردهمایی‌های بزرگ دینی توانسته اقتصاد زیارت و دینی آنها را رشد دهد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: این نکته مهمی است که فارس و شیراز نیز در کنار سومین حرم اهل بیت رویدادهای متعددی را برگزار کند تا با برگزاری چنین رویدادهای صنوف مختلف با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) فعال شوند و اقتصاد گردشگری رونق گیرد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر